Πώς μπορώ να προσδιορίσω ότι ανήκω στην «Aνοιχτή» κατηγορία και σε ποια υποκατηγορία μπορώ να πετάξω;
- φέρει ένα από τα σήματα κλάσης 0, 1, 2, 3 ή 4 · ή
- είναι ιδιωτικά κατασκευασμένο και το βάρος του είναι μικρότερο από 25 κιλά. ή
- αγοράστηκε πριν από την 1η Ιανουαρίου 2023, χωρίς σήμα κλάσης όπως παραπάνω.
- δεν θα λειτουργεί απευθείας πάνω από άτομα, εκτός εάν φέρει ετικέτα κλάσης ή είναι ελαφρύτερο από 250 g. (Ανατρέξτε στις υποκατηγορίες λειτουργιών: A1, A2 και A3 για να μάθετε πού μπορείτε να πετάξετε με το drone σας).
- θα διατηρηθεί σε οπτική οπτική γραμμή (VLOS) ή ο πιλότος του drone θα βοηθηθεί από παρατηρητή
- πετά σε ύψος όχι μεγαλύτερο από 120 μέτρα
- will not carry any dangerous goods and will not drop any material
Κανονιστική παραπομπή: άρθρο 4 και άρθρο 20 του κανονισμού ΕΕ 2019/947 · Παράρτημα μέρος Α και άρθρο 5 παράγραφος 1 του κανονισμού ΕΕ 2019/947, Μέρος 1 έως 5 Παράρτημα του κανονισμού ΕΕ 2019/945.
Η Υποκατηγορία καθορίζεται είτε από:
- την ετικέτα σήμανσης αναγνώρισης τάξης (0, 1, 2, 3 ή 4), που είναι τοποθετημένη στο drone σας. ή
- το βάρος του drone σας, για ένα ιδιόκτητο drone ή για drone χωρίς ετικέτα αναγνώρισης κλάσης
Προειδοποίηση: για να διευκολυνθεί η μετάβαση, τα drone χωρίς ετικέτες αναγνώρισης κλάσης μπορούν να πετάξουν μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2023 σύμφωνα με τις απαιτήσεις που ορίζονται στο άρθρο 22 του κανονισμού ΕΕ 2019/947 (ανατρέξτε στις Συχνές Ερωτήσεις σχετικά με πτήσεις drone χωρίς σήματα κλάσης CE για πρόσθετες πληροφορίες).
Εφαρμόζοντας τις παραπάνω οδηγίες, κατεβάστε το πλήρες έγγραφο f.a.q (βρίσκεται στο κάτω μέρος της σελίδας) και ανατρέξτε στον πίνακα για να προσδιορίσετε την υποκατηγορία στην οποία πρέπει να πετάξετε. Για παράδειγμα, τα drone με σήματα κατηγορίας 2 CE μπορούν να μεταφερθούν μόνο στην υποκατηγορία Α2 (κοντά σε άτομα) ή Α3 (μακριά από άτομα).
Λάβετε υπόψη ότι το κράτος μέλος σας μπορεί να δημοσιεύσει γεωγραφικές ζώνες που ενδέχεται να περιορίσουν τη χρήση του drone σας.
Ποιές είναι οι απαιτήσεις στις υποκατηγορίες της «Ανοιχτής» κατηγορίας;
Σύμφωνα με την ετικέτα αναγνώρισης της κατηγορίας του drone ή του βάρους, σε Drones που φέρουν σήμα CE κατηγορίας 0 ή που έχουν κατασκευαστεί ιδιωτικά και ζυγίζουν έως και 250 g μπορούν να πετάξουν στην υποκατηγορία A1, που σημαίνει σχεδόν παντού, εκτός από συγκροτήματα ανθρώπων, ή περιοχές που η πολιτεία έχει απαγορεύσει επιβάλλοντας περιορισμό στην πτήση αεροσκαφών (συμβουλευτείτε τον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας σας. Βλέπε περίπτωση ιδιωτικών drone, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικές συνθήκες όπως περιγράφεται παρακάτω: https://www.easa.europa.eu/domains/civil-drones/naa ).
Τα drone που φέρουν ετικέτα αναγνώρισης κατηγορίας 1 μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν στην υποκατηγορία Α1 με τη διαφορά ότι απαιτείται να ελαχιστοποιήσετε τις πτήσεις έναντι μη εμπλεκόμενων ατόμων.
Τα drone που φέρουν ετικέτα αναγνώρισης κατηγορίας 2 μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην υποκατηγορία Α2, που σημαίνει σε αστικά περιβάλλοντα, ωστόσο, πρέπει να διατηρήσετε μια ασφαλή απόσταση από οποιονδήποτε άλλον. Κατά κανόνα, αυτή η ελάχιστη απόσταση πρέπει να είναι ίση με το ύψος στο οποίο πετάει το drone (π.χ. εάν πετάτε σε ύψος 30 m, βεβαιωθείτε ότι το πλησιέστερο μη εμπλεκόμενο άτομο απέχει τουλάχιστον 30 m από τη θέση όπου το drone θα πέσει κάθετα σε περίπτωση συμβάντος). Σε κάθε περίπτωση, αυτή η απόσταση δεν πρέπει ποτέ να είναι μικρότερη από 5 μέτρα. Επιπλέον, μπορείτε επίσης να πετάξετε στις συνθήκες που ορίζονται για την υποκατηγορία A3. Τέλος, πρέπει να αποφύγετε την πτήση σε περιοχές που η πολιτεία έχει απαγορεύσει επιβάλλοντας περιορισμό στην πτήση drone. (Για περισσότερες πληροφορίες, συμβουλευτείτε τον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Αεροπορίας. Βλέπε https://www.easa.europa.eu/domains/civil-drones/naa).
Τα drone που φέρουν ετικέτα αναγνώρισης κατηγορίας 3 ή 4, ή που έχουν κατασκευαστεί ιδιωτικά και ζυγίζουν έως 25 κιλά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην υποκατηγορία Α3. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν ποτέ να χρησιμοποιηθούν σε αστικά περιβάλλοντα που χρειάζεστε για να κρατήσετε το drone τουλάχιστον 150 μέτρα από κατοικημένες, εμπορικές ή βιομηχανικές περιοχές και για να λειτουργείτε μόνο σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν άτομα που δεν συμμετέχουν στην περιοχή όπου μπορεί να είναι το drone. λειτουργεί. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφύγετε την πτήση σε περιοχές που η πολιτεία έχει απαγορεύσει επιβάλλοντας περιορισμό στην πτήση αεροσκαφών (συμβουλευτείτε τον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Αεροπορίας για περισσότερες πληροφορίες, δείτε https://www.easa.europa.eu/domains/civil-drones/naa)
Για την πλήρη εικόνα των απαιτήσεων και των περιορισμών που ισχύουν για διαφορετικές κατηγορίες drone και διεξαγόμενων λειτουργιών, κατεβάστε το πλήρες έγγραφο f.a.q και ανατρέξτε στον σχετικό πίνακα.
Σύμφωνα με την ετικέτα αναγνώρισης της κατηγορίας του drone ή το βάρος, στην περίπτωση ιδιωτικών κατασκευών drone, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικές συνθήκες όπως περιγράφεται παρακάτω:
Σύμφωνα με την ετικέτα αναγνώρισης της κατηγορίας του drone ή του βάρους, σε Drones που φέρουν σήμα CE κατηγορίας 0 ή που έχουν κατασκευαστεί ιδιωτικά και ζυγίζουν έως και 250 g μπορούν να πετάξουν στην υποκατηγορία A1, που σημαίνει σχεδόν παντού, εκτός από συγκροτήματα ανθρώπων, ή περιοχές που η πολιτεία έχει απαγορεύσει επιβάλλοντας περιορισμό στην πτήση αεροσκαφών (συμβουλευτείτε τον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας σας. Βλέπε περίπτωση ιδιωτικών drone, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικές συνθήκες όπως περιγράφεται παρακάτω: https://www.easa.europa.eu/domains/civil-drones/naa ).
Τα drone που φέρουν ετικέτα αναγνώρισης κατηγορίας 1 μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν στην υποκατηγορία Α1 με τη διαφορά ότι απαιτείται να ελαχιστοποιήσετε τις πτήσεις έναντι μη εμπλεκόμενων ατόμων.
Τα drone που φέρουν ετικέτα αναγνώρισης κατηγορίας 2 μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην υποκατηγορία Α2, που σημαίνει σε αστικά περιβάλλοντα, ωστόσο, πρέπει να διατηρήσετε μια ασφαλή απόσταση από οποιονδήποτε άλλον. Κατά κανόνα, αυτή η ελάχιστη απόσταση πρέπει να είναι ίση με το ύψος στο οποίο πετάει το drone (π.χ. εάν πετάτε σε ύψος 30 m, βεβαιωθείτε ότι το πλησιέστερο μη εμπλεκόμενο άτομο απέχει τουλάχιστον 30 m από τη θέση όπου το drone θα πέσει κάθετα σε περίπτωση συμβάντος). Σε κάθε περίπτωση, αυτή η απόσταση δεν πρέπει ποτέ να είναι μικρότερη από 5 μέτρα. Επιπλέον, μπορείτε επίσης να πετάξετε στις συνθήκες που ορίζονται για την υποκατηγορία A3. Τέλος, πρέπει να αποφύγετε την πτήση σε περιοχές που η πολιτεία έχει απαγορεύσει επιβάλλοντας περιορισμό στην πτήση drone. (Για περισσότερες πληροφορίες, συμβουλευτείτε τον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Αεροπορίας. Βλέπε https://www.easa.europa.eu/domains/civil-drones/naa).
Τα drone που φέρουν ετικέτα αναγνώρισης κατηγορίας 3 ή 4, ή που έχουν κατασκευαστεί ιδιωτικά και ζυγίζουν έως 25 κιλά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην υποκατηγορία Α3. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν ποτέ να χρησιμοποιηθούν σε αστικά περιβάλλοντα που χρειάζεστε για να κρατήσετε το drone τουλάχιστον 150 μέτρα από κατοικημένες, εμπορικές ή βιομηχανικές περιοχές και για να λειτουργείτε μόνο σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν άτομα που δεν συμμετέχουν στην περιοχή όπου μπορεί να είναι το drone. λειτουργεί. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφύγετε την πτήση σε περιοχές που η πολιτεία έχει απαγορεύσει επιβάλλοντας περιορισμό στην πτήση αεροσκαφών (συμβουλευτείτε τον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Αεροπορίας για περισσότερες πληροφορίες, δείτε https://www.easa.europa.eu/domains/civil-drones/naa)
Για την πλήρη εικόνα των απαιτήσεων και των περιορισμών που ισχύουν για διαφορετικές κατηγορίες drone και διεξαγόμενων λειτουργιών, κατεβάστε το πλήρες έγγραφο f.a.q και ανατρέξτε στον σχετικό πίνακα.
Απαιτούνται όλοι οι πιλότοι drone να εκπαιδευτούν για να πετάξουν ένα drone στην "Ανοιχτή" κατηγορία΄;
Η εκπαίδευση δεν απαιτείται μόνο εάν χρησιμοποιείτε πολύ ελαφριά αεροσκάφη:
- εάν το drone φέρει σήμα CE κατηγορίας 0, πρέπει να γνωρίζετε μόνο τις οδηγίες του κατασκευαστή, ή β. με ιδιόκτητα drone με βάρος μικρότερο από 250 γραμμάρια, δεν απαιτείται να παρακολουθείτε εκπαίδευση.
Ωστόσο, όλοι οι άλλοι πιλότοι drone πρέπει να παρακολουθήσουν την απαιτούμενη εκπαίδευση.
Αυτό σημαίνει ότι, στήν «Ανοιχτή» κατηγορία, όλοι οι πιλότοι drone που πετούν στις υποκατηγορίες A1, A2 και A3 είναι υποχρεωμένοι να:
- να είναι εξοικειωμένοι με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή.
- Ολοκληρώσουν ένα διαδικτυακό εκπαιδευτικό μάθημα που παρέχεται από την Εθνική Αρχή Αεροπορίας
- ολοκληρώσουν με επιτυχία μια διαδικτυακή εξέταση θεωρητικών γνώσεων (παρέχεται στο τέλος της διαδικτυακής εκπαίδευσης) προτού μπορέσουν να πετάξουν το drone.
Το τεστ αποτελείται από 40 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που ελέγχουν τις γνώσεις σας ως πιλότος.
Μόλις ολοκληρωθεί, η Εθνική Αρχή Αεροπορίας θα εκδώσει πιστοποιητικό ολοκλήρωσης της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης. Σας επιτρέπει να πετάξετε στις Υποκατηγορίες Α1 και Α3.
Κανονιστική αναφορά: Παράρτημα μέρος Α (DRONE.OPEN.020) του κανονισμού ΕΕ 2019/947.
Ωστόσο, εάν σκοπεύετε να λειτουργήσετε στην υποκατηγορία Α2πρεπει επιπλέον από τα παραπάνω:
- Ολοκληρώστε και δηλώστε την ολοκλήρωση της αυτο-πρακτικής εκπαίδευσης για να εξοικειωθείτε με το drone και να διασφαλίσετε ότι θα φτάσετε σε ένα καλό επίπεδο ελέγχου. Αυτό πρέπει να πραγματοποιείται σε μια περιοχή όπου δεν ενέχετε κίνδυνο για άλλους ανθρώπους. και
- Να υποβληθεί σε πρόσθετη εξέταση θεωρητικών γνώσεων που θα παρέχεται σε εγκατάσταση που προσδιορίζεται από την Εθνική Αρχή Αεροπορίας
Το τεστ αποτελείται από 30 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που ελέγχουν τις γνώσεις του πιλότου σχετικά με τον μετριασμό των κινδύνων εδάφους, τη μετεωρολογία και την απόδοση πτήσης του drone.
Με την ολοκλήρωση, η Εθνική Αρχή Αεροπορίας εκδίδει το «Πιστοποιητικό ικανότητας εξ' αποστάεως χειριστή». Με αυτό το πιστοποιητικό, μπορείτε να πετάξετε στην Υποκατηγορία Α2.
Κανονιστική αναφορά: UAS.OPEN.030 Παράρτημα Μέρος Α του κανονισμού ΕΕ 2019/947.
Για την «Ανοικτή» κατηγορία ή τα τυπικά σενάρια, η Εθνική Αρχή Αεροπορίας ή μια οντότητα που ορίζεται από την Εθνική Αρχή Αεροπορίας είναι υπεύθυνη για την έκδοση των πιστοποιητικών. Ένα πιστοποιητικό ικανότητας εξ'αποστάσεως χειριστή ισχύει για 5 χρόνια . Εάν η επανεπικύρωση πραγματοποιηθεί πριν από τη λήξη του πιστοποιητικού, ο χειριστής μπορεί να παρακολουθήσει σεμινάριο που παρέχεται από την Εθνική Αρχή Αεροπορίας ή από οντότητα αναγνωρισμένη από αυτήν, διαφορετικά οι ικανότητες πρέπει να εκδηλωθούν ξανά.
Η εκπαίδευση που πραγματοποιείται σε ένα κράτος μέλος του EASA θα αναγνωριστεί σε όλα τα άλλα.
Κανονιστική αναφορά: DRONE.OPEN.070 (1) του EU EU 2019/947
Τι ισχύει με την άδεια χειριστή (RPL) που έχω ήδη από την Κυπριακή Δημοκρατία;
Για περισσότερες πληροφορίες ρίξτε μια ματιά σε αυτή την ανάρτηση.
Ποιες είναι οι ευθύνες μου ως οperator drone στην «Aνοιχτή» κατηγορία;
- βεβαιωθείτε ότι το drone εμφανίζει τον αριθμό εγγραφής του operator (π.χ. με αυτοκόλλητο) και ότι ο ίδιος αριθμός θα φορτωθεί στο drone
- ανάπτυξετε επιχειρησιακές διαδικασίες (απαιτούνται γραπτές διαδικασίες όταν ο οperator drone χρησιμοποιεί περισσότερους από έναν πιλότους, αλλιώς αρκεί ο πιλότος να ακολουθεί τις διαδικασίες που ορίζει ο κατασκευαστής στο εγχειρίδιο χρήστη).
- βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν παρεμβάσεις που μπορούν να επηρεάσουν τη σύνδεση χειρισμού και ελέγχου του drone.
- ορίσετε έναν πιλότο drone για κάθε επιχείρηση με drone. Είναι σημαντικό να είναι σαφές ποιος είναι ο υπεύθυνος για κάθε πτήση.
- διασφαλίσει ότι ο operator drone και το προσωπικό που υποστηρίζει τη λειτουργία του drone είναι εξοικειωμένα με το εγχειρίδιο χρήστη και τις διαδικασίες του drone operator, έχουν την κατάλληλη ικανότητα και τους παρέχονται οι σχετικές πληροφορίες σχετικά με τυχόν γεωγραφικές ζώνες που δημοσιεύει h αρμόδια αρχή του κράτου μέλους
- βεβαιωθεί ότι οι χάρτες στο σύστημα γεωενημερότητας του drone είναι ενημερωμένοι, εκτός εάν πετάει σε μια γεωγραφική ζώνη όπου δεν υπάρχουν απαιτήσεις
- βεβαιωθεί ότι, εκτός εάν χρησιμοποιεί ένα ιδιόκτητο drone, έχει μια δήλωση συμμόρφωσης με το σήμα κλάσης CE και η ετικέτα κλάσης (0 έως 4) είναι τοποθετημένη στο αεροσκάφος και
- βεβαιωθεί ότι τα άτομα που εμπλέκονται στη λειτουργία του drone γνωρίζουν τους κινδύνους που ενέχονται σε επιχειρήσεις υπό τις υποκατηγορίες A2 και A3.
Κανονιστική αναφορά: UAS.OPEN.050 σύμφωνα με το παράρτημα 1 και το άρθρο 19 παράγραφος 2
Ποιες είναι οι ευθύνες μου ως πιλότος drone στην «Aνοιχτή» κατηγορία;
Πριν από την πτήση:
- ολοκληρώσετε την εκπαίδευση και την εξέταση που απαιτείται για τον τύπο της επιχείρησης στην οποία θα συμμετάσχετε
- να έχετε σχετικές ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τυχόν γεωγραφικές ζώνες που δημοσιεύονται από την Εθνική Αρχή Αεροπορίας.
- Ελέγξετε για εμπόδια και για την παρουσία ατόμων που δεν εμπλέκονται στη λειτουργία του drone (εκτός εάν λειτουργούν στην υποκατηγορία Α1 με ιδιωτικό drone ή drone με σήμα κατηγορίας 0,
- ελέγξετε ότι το drone είναι κατάλληλο για πτήση και την επιχείρηση που θα αναλάβει.
- βεβαιωθείτε ότι το τηλεχειριστήριο λειτουργεί σωστά (εάν υπάρχει). και
- βεβαιωθείτε ότι το βάρος του drone βρίσκεται εντός του ορίου της κατηγορίας ή της υποκατηγορίας της oποία ανήκει το drone
Κατά τη διάρκεια της πτήσης στην «Aνοιχτή» κατηγορία , πρέπει:
- να μην χρησιμοποιείτε το drone όταν είστε ανίκανοι είτε λόγω της κατανάλωσης ψυχοδραστικών / παραισθησιογόνων ουσιών ή αλκοόλ, είτε λόγω ασθένειας.
- να κρατήσετε το drone σε τέτοια απόσταση ώστε να μπορείτε να το δείτε καθαρά. μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν παρατηρητή για να ελέξετε τον εναέριο χώρο όταν θέλετε να πετάξετε σε FPV. Οι παρατηρητές πρέπει να βρίσκονται δίπλα σας έτσι ώστε να μπορούν να επικοινωνούν αμέσως σε περίπτωση που δουν ένα εμπόδιο και να σας δώσουν οδηγίες για την άμεση προσγείωση του drone.
- εάν εσείς ή ο παρατηρητής δείτε επανδρωμένο αεροσκάφος, παραχωρήστε προτεραιώτητα σε αυτό και βεβαιωθείτε ότι είστε μακριά από αυτό. Εάν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία για τη λειτουργία, θα πρέπει να προσγειώσετε το drone.
- συμμορφωθείτε με τον περιορισμό των γεωγραφικών ζωνών
- χειριστείτε το drone σύμφωνα με το εγχειρίδιο χρήστη του κατασκευαστή.
- συμμορφωθείτε με τη διαδικασίες του operator και
- μην λειτουργείτε όταν βρίσκεται σε εξέλιξη μια υπηρεσία αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης (π.χ. σε περίπτωση ατυχήματος, μείνετε μακριά από αυτήν τη θέση, επειδή ενδέχεται να απαιτείται χρήση ελικοπτέρου έκτακτης ανάγκης).
Κανονιστική αναφορά: Παράρτημα μέρος Α (DRONE.OPEN.020) του κανονισμού ΕΕ 2019/947.
Ένα αερομοντέλο θεωρείται drone; Ισχύουν οι νέοι κανονισμοί των drone και για τα αερομοντέλα?
."Δεδομένου του ικανοποιητικού επιπέδου ασφάλειας που έχουν επιτύχει μοντέλα αεροσκαφών τα οποία έχουν ήδη καταστεί διαθέσιμα στην αγορά, κρίνεται σκόπιμο να δημιουργηθεί η κατηγορία C4 ΣμηΕΑ η οποία δεν θα πρέπει να υπόκειται σε δυσανάλογες τεχνικές απαιτήσεις προς όφελος των φορέων εκμετάλλευσης μοντέλων αεροσκαφών." . . .
Για τους χειριστές μοντέλου αεροσκάφους, υπάρχουν τρεις επιλογές για την εξάσκηση της πτήσης μοντέλου σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της ΕΕ:
- Η λειτουργία πραγματοποιείται στα πλαίσια της κατηγορίας «Open». Πάνω απ 'όλα, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις ασφαλείας και ότι ο χειριστής εξ'αποστάσεως έχει ολοκληρώσει το απαιτούμενο διαδικτυακό μάθημα και τη διαδικτυακή δοκιμή για το πιστοποιητικό A1/A3.
- Για πτήσεις που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της "Ανοιχτής" κατηγορίας, ο φορέας εκμετάλλευσης του αερομοντέλου υποβάλλει αίτηση για άδεια λειτουργίας στην «Ειδική» κατηγορία (π.χ. για πτήσεις άνω των 120 μέτρων ή με μοντέλο αεροσκάφους άνω των 25 κιλών).
- Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα για τους σύλλογους / ενώσεις αερομοντελλιστών, να υποβάλουν αίτηση για ειδική άδεια λειτουργίας εντός της Κυπριακής Δημοκρατίας, υπό προκαθορισμένους Λειτουργικούς Περιορισμούς
Οι νέοι κανονισμοί απαιτούν όπως ΟΛΟΙ οι αερομοντελλιστές εγγράφονται ως Φορείς Εκμετάλλευσης ΣμηΕΑ, υπό την προϋπόθεση ότι είναι άνω των 18 ετών, χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας στη διεύθυνση www.drones.gov.cy. Μετά την εγγραφή, αποστέλλεται ηλεκτρονικά ένας μοναδικός αριθμός εγγραφής φορέα εκμετάλλευης, τον οποίο πρέπει να επισυνάψει σε όλα τα μοντέλα αεροσκάφους που διαθέτει.
Επιτρέπεται η λειτουργία αερομοντέλων στην Ανοικτή Κατηγορία ΣμηΕΑ και στην υποκατηγορία A1/A3. Σε μια τέτοια περίπτωση, ο χειριστήε εξ΄αποστάσεως πρέπει να αποκτήσει το πιστοποιητικό A1/A3 χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα στη διεύθυνση www.drones.gov.cy.
In the case where ANY one of the “Open” category requirements is violated i.e model aircraft weight is more than 25kgs, intended height of flight is more than 120m, flights are to be performed beyond visual line of sight (BVLOS) then the flight is considered to be in the “Specific category” . In such a case, the Operator or the Club/Association has to contact DCAC to request information on how to apply for authorization to operate in the “Specific” category.
Λέσχες / Ενώσεις Αερομοντελλιστών
Σύμφωνα με το άρθρο 16 του εκτελεστικού κανονισμού 2019/947 της Επιτροπής, μια λέσχη/ένωση αερομοντελλιστών μπορεί να ζητήσει ειδικές επιχειρησιακές αποκλίσεις από την κατηγορία «Ανοιχτή», καθώς ορισμένα από τα μέλη τους έχουν μεγαλύτερα αεροσκάφη που ενδέχεται να απαιτούν μεγαλύτερο ύψος ή να πετούν με πραγματικά υψηλές ταχύτητες. Το πρότυπο κλαμπ/σύλλογος μπορεί να συμπληρώσει μια Αίτηση που έχει ετοιμάσει η DCAC, διευκρινίζοντας τα αιτήματά τους και να υποβάλει τις διαδικασίες λειτουργίας και ασφάλειας του συλλόγου
Το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας θα μελετήσει την αίτησή τους και θα καλέσει τον Πρόεδρο του συλλόγου σε συνάντηση για να συζητήσουν τα αιτήματά τους. Το τμήμα θα ενημερώσει τον αιτούντα για την απόφασή του και τις νέες αποκλίσεις / περιορισμούς που έχουν οριστεί για την λέχση/σύλλογο του.
Ατομικές Αιτήσεις
Υπάρχουν περιπτώσεις όπου αερομοντελλιστές άτομα θα θέλουν να υποβάλουν αίτηση για άδεια λειτουργίας του μοντέλου αεροσκάφους, με ειδικούς όρους όταν οι πτήσεις τους εμπίπτουν στην Ειδική κατηγορία. Αυτή η διαδικασία είναι πιο περίπλοκη, καθώς η λειτουργία εκτός ελεγχόμενου εναέριου χώρου μοντελλοδρομίου, ενέχει περισσότερους κινδύνους και θα απαιτείται Πτητική Άδεια Λειτουργίας σύμφωνα με το άρθρο 11 του Κανονισμού 2019/947. Εάν οι πτήσεις δεν εμπίπτουν στα Τυποποιημένα Σενάρια που δημοσιεύει ο EASA, ο Διαχειριστής θα πρέπει να πραγματοποιήσει και να υποβάλει αξιολόγηση κινδύνου (SORA) καθώς και Εγχειρίδιο Λειτουργίας και να περάσει από μια πιο περίπλοκη διαδικασία.
Στη συνέχεια, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας θα εξετάσει την αίτηση και θα αποφασίσει εάν θα πρέπει να χορηγηθούν στον αιτούντα οι Πτητικές Άδειες και υπό ποιες προϋποθέσεις (πού θα λειτουργήσει, ποιες ώρες, για πόσο χρόνο, ύψος κ.λπ.).
Μπορείτε να βρείτε το Έντυπο Αίτησης Λεσχών / Ενώσεων Αερομοντελλιστών ΕΔΩ.
Μπορείτε να βρείτε το έντυπο Δήλωσης Λεσχών / Ενώσεων Αερομοντελλιστών ΕΔΩ.
Για πιο λεπτομερείς πληροφορίες, παρακαλούμε κατεβάστε το φυλλάδιο Λεσχών/Ενώσεων Αερομοντελλιστών ΕΔΩ.
Παρακαλώ σημειώστε: Για αναλυτικούς κανονισμούς, οδηγό Συχνών ερωτήσεων σχετικά με τις διατάξεις που ισχύουν για όλες τις κατηγορίες ΣμηΕΑ και άλλα χρήσιμα έγγραφα, ανατρέξτε στο κάτω μέρος της σελίδας