Under the new EASA Regulation (EU) 2019/945, a model aircraft is considered to be an…
'Τυπικά Σενάρια (STS)' - ΑΝΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ μέχρι 12/2023
Προς το παρόν, δεν θα είναι ακόμη δυνατή η ενεργοποίηση στην Ειδική κατηγορία βάσει ενός από τα δύο ευρωπαϊκά τυπικά σενάρια για πτήσεις drone εντός ορατότητας πάνω από κατοικημένες περιοχές ή πτήσεις εκτός ορατότητας πάνω από αραιοκατοικημένες περιοχές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέβαλε την εισαγωγή και των δύο τυπικών σεναρίων κατά δύο χρόνια (μέχρι τις 12/2023) επειδή επί του παρόντος δεν υπάρχουν διαθέσιμα drones με ετικέτα C5 ή C6.
Όσοι θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ειδική κατηγορία έχουν διάφορες επιλογές. Ο πιο προσιτός τρόπος είναι η εργασία σύμφωνα με τα λεγόμενα ευρωπαϊκά τυπικά σενάρια, με βάση προκαθορισμένες αναλύσεις κινδύνου και λειτουργικές διαδικασίες. Μέχρι σήμερα, EASA έχει δημοσιεύσει δύο τέτοια τυπικά σενάρια σε επίπεδο ΕΕ: ένα για πτήσεις drone εντός της οπτικής γωνίας του πιλότου πάνω από κατοικημένες περιοχές (STS 01) και ένα για BVLOS πτήσεις drone πάνω από αραιοκατοικημένες περιοχές (STS 02).
Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα σενάρια ευρωπαϊκών προτύπων βασίζονται σε μια σειρά τεχνικών προτύπων για drones, τα οποία δεν έχουν ακόμη καθιερωθεί. Σε αυτή την περίπτωση, αφορά τα πρότυπα για drones με ετικέτα C5 ή C6. Οι κατασκευαστές δεν μπορούν ακόμη να εμπορεύονται drones με τέτοια ετικέτα, απλώς και μόνο επειδή δεν μπορούν ακόμη να πραγματοποιηθούν αξιολογήσεις συμμόρφωσης.
Αυτό οδήγησε τώρα στη δημοσίευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μία τροπολογία στον εκτελεστικό κανονισμό 2019/947. Αρχικά, προβλεπόταν ότι τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να αρχίσουν να επεξεργάζονται τις αιτήσεις για επιχειρήσεις με drone ώστε να ενεργοποιηθούν σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα σενάρια στις 2 Δεκεμβρίου 2021. Η ημερομηνία αυτή αναβλήθηκε κατά δύο χρόνια, στις 3 Δεκεμβρίου 2023.