For the time being, it will not yet be possible to become active in the…

EASA εκδίδει οδηγίες για την Επαλήθευση Σχεδίασης των drone που λειτουργούν στην «Eιδική» κατηγορία
Κολωνία, 8 Απριλίου, 2021 – Ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) δημοσίευσε οδηγίες για χειριστές αεροσκαφών, κατασκευαστές και εθνικές αρχές που εξηγούν τη διαδικασία για την επαλήθευση του σχεδιασμού των drone, ένα σημαντικό στοιχείο για την εξασφάλιση ασφάλιας στη λειτουργεία των drone στην "Ειδική" κατηγορία ‘specific’ category.
Από τότε που ο νέος κανονισμός της ΕΕ για τα αεροσκάφη τέθηκε σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου 2020, ο όγκος των επιχειρήσεων με drone που πραγματοποιούνται σε όλη την Ευρώπη έχει αυξηθεί. Οι Operator των drone αυξάνουν επίσης σταδιακά το εύρος των λειτουργιών τους και η επαλήθευση σχεδιασμού του drone από τον EASA είναι ένα σημαντικό στοιχείο για τη διασφάλιση της ασφάλειας, ιδίως όταν οι επιχειρήσεις διεξάγονται σε κατοικημένες περιοχές.
Η διαδικασία που εφαρμόζεται για την επαλήθευση του σχεδιασμού θα εξαρτηθεί από το επίπεδο κινδύνου της λειτουργίας. Όταν το drone χρησιμοποιείται σε επιχειρήσεις που ταξινομούνται ως υψηλού κινδύνου (δηλαδή SAIL V και VI σύμφωνα με το SORA), ο EASA θα εκδώσει πιστοποιητικό τύπου σύμφωνα με το Part 21 (Regulation (EU) 748/2012). Όταν το drone χρησιμοποιείται σε επιχειρήσεις που ταξινομούνται σε μεσαίο κίνδυνο (δηλαδή SAIL III και IV σύμφωνα με το SORA), θα εφαρμοστεί μια πιο αναλογική προσέγγιση, η οποία οδηγεί σε μια «έκθεση επαλήθευσης σχεδιασμού». Η διαδικασία που πρέπει να εφαρμοστεί στον EASA για την έκδοση της «έκθεσης επαλήθευσης σχεδιασμού» περιγράφεται στις Οδηγίες.
«Ο EASA συνεχίζει τις προσπάθειές του για να εξασφαλίσει ασφαλείς, βιώσιμες και αειφόρες λειτουργίες με drone», δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής του EASA, Πάτρικ Κι. «Αυτή η νέα διαδικασία επαλήθευσης σχεδιασμού αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει όλους τους ενδιαφερόμενους, εφαρμόζοντας μια αναλογική προσέγγιση που θα προωθήσει την καινοτομία και την ανάπτυξη σε αυτόν τον πολλά υποσχόμενο τομέα».
Η διαδικασία επαλήθευσης σχεδιασμού είναι άμεσα εφαρμόσιμη και οι εθνικές αεροπορικές αρχές ενθαρρύνονται να απαιτούν από όλους τους Operator UAS που εκτελούν επιχειρήσεις στην «ειδική» κατηγορία, με μεσαίο κίνδυνο, να χειρίζονται drone για τα οποία ο EASA έχει εκδώσει «έκθεση επαλήθευσης σχεδιασμού».